British businessman wins defamation case towards Republic Bharat for calling him an ISI ‘stooge’


British businessman of Pakistani heritage Aneel Mussarat has received a defamation case towards Republic Bharat, the Hindi news channel arm of Republic TV, reported Geo TV on Sunday.

Mussarat had moved the London High Court towards Republic’s UK broadcaster Worldview Media Network after he was known as a “stooge” of the Pakistani spy company Inter-Services Intelligence in a programme that was broadcast on July 22, 2020.

The present, which additionally aired within the United Kingdom, accused Mussarat of spreading terror in India, the businessman advised the courtroom.

According to Mussarat, his image was proven alongside an interviewee within the present saying: “I don’t think freedom of expression extends to fraternising with people who are clearly involved in sending terrorists across into India.”

Captions resembling “Should Bollywood declare any links to pro-Pakistan, pro-terror, anti-India individuals and groups?” and “Should Bollywood renounce any links with Pakistanis who take a pro-terrorist line?” had been additionally proven alongside Mussarat’s photographs with Indian celebrities.

Mussarat advised the High Court that the allegations raised within the present prompted a critical hurt to his fame, Geo TV reported.

He additionally submitted that he had no hyperlinks with the ISI or any terrorist organisations.

After listening to his arguments, Deputy Master of the Queen’s Bench Division of the High Court, Claire Toogood, dominated that there was no proof to again the channel’s claims that Mussarat was an ISI stooge.

The decide additionally famous that Republic TV Editor-in-Chief Arnab Goswami’s programme had no proof to show that Mussarat was concerned in anti-India actions. There was nothing to ascertain that Mussarat was aiding in terrorist actions towards India both, the decide dominated.

The decide accepted that the defamatory phrases broadcast within the present “had caused or is likely to cause serious harm to the reputation” of Mussarat, Geo TV reported.

The courtroom noticed that there was no “realistic” risk that the news channel would situation an apology to Mussarat.

It, nevertheless, awarded authorized prices of 37,500 euros (Rs 30,87,700.62) and damages of 10,000 euros (Rs 8,23,386.83) to Mussarat.

The verdict was introduced within the absence of the defendant as Republic Bharat didn’t take part within the courtroom proceedings, in keeping with Geo TV.

In an interview with Geo TV, Mussarat reiterated that he had by no means been engaged in any terror or criminality.

“In July 2020, at the beginning of Covid-19, Republic TV Channel and Arnab Goswami broadcasted multiple TV programmes defaming my character, alleging me of being an ISI agent and spreading terrorism in India,” Mussarat mentioned. “I applied to the Royal Court of justice for vindication. I am glad I have been vindicated and I am thankful to the British justice system.”

According to Geo TV, Mussarat reportedly has shut relations with former Pakistan Prime Minister Imran Khan and several other Bollywood stars. He can be recognized to have hyperlinks with the Sharif household, Pakistan Peoples Party’s Yousuf Raza Gilani and former Punjab Governor Makhdoom Ahmed Mehmood.





Source link

Comments are closed.